Dostawy przyszłości: FedEx prezentuje autonomicznego robota dostawczego

MEMPHIS, Tennessee – (BUSINESS WIRE) – spółka FedEx Corp. (NYSE:FDX) ogłosiła opracowanie nowoczesnych rozwiązań dostawczych, które maja sprostać dynamicznie zmieniającym się potrzebom klientów – the FedEx SameDay Bot, autonomiczne urządzenie dostawcze zaprojektowane z myślą o usprawnieniu ostatniego etapu dostawy e-przesyłek tego samego dnia.

Informacja prasowa zawiera treści multimedialne. Pełna wersja dostępna jest tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20190227005421/en/

Za pomocą bota sprzedawcy będą mogli przyjmować zamówienia od klientów znajdujących się w pobliżu i dostarczać je do domów i firm klientów tego samego dnia. W celu zbadania zapotrzebowania sprzedawców na dostawy za pomocą urządzeń autonomicznych FedEx współpracuje z takimi firmami, jak AutoZone, Lowe’s, Pizza Hut, Target, Walgreens i Walmart. Średnio ponad 60% klientów mieszka w promieniu około pięciu kilometrów od sklepu, co wskazuje na możliwość rozwoju dostaw na żądanie w bliskiej odległości.

SameDay Bot firmy FedEx to innowacyjne rozwiązanie zaprojektowane, aby zrewolucjonizować rynek dostaw lokalnych i pomóc sprzedawcom skutecznie sprostać rosnącym oczekiwaniom ich klientów – powiedziała Brie Carere, wiceprezes i dyrektor ds. marketingu i komunikacji FedEx. – Robot stanowi duży krok naprzód w realizacji naszego celu, jakim jest rozwiązanie problemu złożoności i ograniczenia kosztów dostaw tego samego dnia na bliskie odległości przy zastosowaniu bezpiecznych i przyjaznych dla środowiska rozwiązań z myślą o rozwijającym się rynku e-handlu”.

Robot FedEx powstaje we współpracy z DEKA Development & Research Corp. i założycielem spółki Deanem Kamenem, twórcą licznych przełomowych technologii, do których należą mobilny wózek inwalidzki iBot™ i Segway®.

„Robot posiada niezwykłe funkcje, które wyróżniają go spośród innych pojazdów autonomicznych – stwierdził Kamen. – Bazowaliśmy na zasilaniu iBota, zaawansowanego wózka inwalidzkiego z zatwierdzeniem FDA, które zapewnia ponad 10 milionów godzin niezawodnej pracy. Wykorzystując to rozwiązanie w innym urządzeniu, mamy nadzieję, że iBot stanie się jeszcze bardziej dostępny dla osób z ograniczeniami układu ruchu”.

Robot FedEx jest przystosowany do poruszania się po chodnikach i poboczach, bezpiecznie przewożąc mniejsze przesyłki do domów i firm klientów. Do funkcji robota należą zaczerpnięta z iBota technologia zapewniająca bezpieczeństwo pieszego oraz zaawansowane rozwiązania, takie jak LiDAR i kamery, dzięki którym zasilany akumulatorem robot o zerowej emisji spalin może orientować się w otoczeniu. Funkcje te są połączone z algorytmami uczenia maszynowego służącymi do wykrywania i omijania przeszkód, wyboru bezpiecznej ścieżki i przestrzegania przepisów drogowych i zasad bezpieczeństwa. Dzięki zastrzeżonej technologii robot jest bardzo wszechstronny – może poruszać się po niewybrukowanej nawierzchni, krawężnikach, a nawet po schodach, zapewniając niezrównaną jakość dostaw bezpośrednich.

Tego lata FedEx planuje testy robota na wybranych rynkach, w tym w Memphis w stanie Tennessee, po uzyskaniu zgód władz miast.

„Z wielkim zadowoleniem przyjęliśmy informację, że FedEx wybrał swoje rodzinne miasto na jedno z pierwszych, w którym pojawi się to rewolucyjne rozwiązanie – powiedział burmistrz Memphis Jim Strickland. – Cieszymy się na współpracę z FedEx mającą na celu wprowadzenie technologii, które pomogą podnieść jakość życia naszej społeczności”.

Pierwszy test przewiduje dostawy między wybranymi oddziałami FedEx Office. FedEx Office oferuje dostawy na ten sam dzień na terenie miasta dostępne na 32 rynkach i w 1900 miastach, z udziałem pracowników noszących uniformy FedEx i z wykorzystaniem pojazdów oznaczonych logo FedEx. Robot FedEx posłuży jako uzupełnienie obsługi dostaw tego samego dnia na terenie miasta.

„FedEx SameDay Bot otwiera nowy rozdział w naszej wieloletniej historii firmy, która skupia się na innowacyjności i zapewnianiu najwyższego poziomu usług, przy wsparciu dotychczasowego ekosystemu logicznego FedEx – powiedział Brian Philips, prezes i dyrektor generalny FedEx Office. – Cieszymy się, że możemy wprowadzić tę technologię, a tym samym poszerzyć zasięg naszych usług o nowe rynki i zapewnić lepsze wsparcie naszym klientom. Firmy, które zajęły się zbadaniem potencjalnego wykorzystania naszego rozwiązania, okazały się bardzo pomocne w ustaleniu, że idziemy we właściwym kierunku, jeśli chodzi o przyszłość e-handlu”.

Robot FedEx posłuży sprzedawcom w kilku segmentach, a pierwsza grupa klientów detalicznych, która zapoznała się z prototypem, doceniła wartość tej technologii dla ich sektorów.

„To dla nas zaszczyt, że możemy pracować z utalentowanymi zespołami FedEx i DEKA nad tym rewolucyjnym rozwiązaniem – stwierdził Bill Rhodes, prezes, dyrektor generalny i dyrektor ds. satysfakcji klienta AutoZone. – Kiedy zobaczyliśmy robota FedEx SameDay Bot w akcji, nasz zespół zyskał przekonanie, że może on na wiele sposobów pomóc nam ulepszać nasze usługi, oferując naszym klientom niezawodne i niezwykle skuteczne dostawy”.

„Wygoda i możliwości FedEx Same Day Bot mogą znacznie uprościć i przyspieszyć dostawy do wszystkich naszych klientów. Weźmy za przykład wykonawców robót, którzy mogą zaoszczędzić czas i pieniądze, gdyż nie muszą już opuszczać miejsca pracy, aby kupić potrzebne narzędzia i materiały w Lowe’s – powiedział Don Frieson, wiceprezes marketu budowlanego Lowe’s ds. łańcucha dostaw. – Cieszymy się z możliwości poznania wszystkich możliwości podniesienia jakości naszych usług dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu”.

„Pizza Hut stale poszukuje nowych rozwiązań technologicznych, aby usprawnić dostawy i tym samym stworzyć nową jakość dla naszych klientów – powiedział Nicolas Burquier, dyrektor ds. obsługi klienta i spraw operacyjnych Pizza Hut w Stanach Zjednoczonych. – Możliwość współpracy ze znanym z innowacyjności partnerem z branży dostaw, jakim jest FedEx, umożliwia nam wykorzystanie nowoczesnej technologii do dalszej optymalizacji naszych najlepszych w tej klasie usług dostawy”.

„Stale inwestujemy w nowe technologie i funkcje, dzięki którym zakupy w Target są i pozostaną najwygodniejsze. Cieszymy się na współpracę z FedEx, która pozwoli nam przekonać się, jak roboty autonomiczne mogą usprawnić dostawy i nie tylko, abyśmy mogli nadal przewyższać oczekiwania naszych klientów, jeśli chodzi o prostotę i wygodę zakupów” – stwierdził John Mulligan, dyrektor generalny Target.

„W Walgreens stawiamy sobie za cel wykorzystanie najnowszych innowacyjnych technologii, aby zapewnić klientom dostosowane do ich potrzeb usługi aptekarskie i medyczne oraz rozwiązania z zakresu dostawy, które umożliwiają klientom dostęp do naszych usług w dowolnym miejscu, wtedy gdy ich potrzebują – stwierdził Alex Gourlay, dyrektor ds. operacyjnych Walgreens Boots Alliance, Inc. – Dzięki partnerstwu z FedEx Walgreens stała się najczęściej wybieraną apteką realizującą dostawy leków na następny dzień w USA i cieszymy się, że dzięki naszej rozwijającej się współpracy mamy możliwość korzystania z robota FedEx SameDay Bot, co przekłada się na wyższą jakość obsługi i większą wygodę naszych klientów”.

Robota po raz pierwszy zaprezentowano publicznie w programie stacji NBC The Tonight Show Jimmy’ego Fallona we wtorek 26 lutego. Prototyp zostanie udoskonalony, aby sprostać normom i przepisom bezpieczeństwa oraz potrzebom klientów. Więcej informacji o FedEx SameDay Bot można znaleźć na stronie thefuturefedex.com. Materiał wideo jest dostępny tutaj.

FedEx Corp.

FedEx Corp. (NYSE: FDX) zapewnia klientom indywidualnym i firmom na całym świecie szeroki zakres usług transportowych, biznesowych oraz handlu elektronicznego. Spółka, której przychody roczne sięgają 69 mld dolarów, oferuje zintegrowane systemy biznesowe za pośrednictwem wspólnie konkurujących na rynku i zarządzanych pod uznaną marką FedEx spółek operacyjnych. Spółka nieprzerwanie zajmuje miejsce wśród najbardziej docenianych i zaufanych pracodawców oraz inspiruje swój zespół przeszło 450 tys. pracowników do pełnego zaangażowania w kwestie bezpieczeństwa, zachowania najwyższych standardów etycznych i zawodowych oraz spełniania potrzeb klientów i całych społeczności. Więcej informacji o tym, jak FedEx łączy ludzi i kreuje nowe możliwości na całym świecie, można znaleźć na stronie: http://about.fedex.com.

DEKA Research & Development Corp.

DEKA z siedzibą w Manchesterze w stanie New Hampshire jest firmą działającą w branży B+R, która zatrudnia prawie 600 pracowników – specjalistów w dziedzinie inżynierii, produkcji i kontroli jakości. Jej działalność koncentruje się na opracowywaniu nowych technologii o zróżnicowanych zastosowaniach. Spółka została założona w 1982 r. przez Deana Kamena, wynalazcę, który posiada ponad tysiąc patentów w USA i za granicą Kamen jest również zdobywcą licznych nagród, w tym wielu za innowacyjne urządzenia medyczne, które zrewolucjonizowały branżę opieki zdrowotnej na świecie.

Niektóre wypowiedzi zawarte w niniejszej informacji prasowej mogą być uznawane za wypowiedzi prognozujące. Są to m.in. wypowiedzi odnoszące się do przewidywań kierownictwa co do funkcji i możliwości robota FedEx SameDay Bot oraz naszej zdolności do spełnienia obowiązujących norm i przepisów bezpieczeństwa oraz otrzymania wymaganych zatwierdzeń urzędowych. Wypowiedzi te obarczone są ryzykiem, niepewnością i podlegają innym czynnikom, w tym niepewności związanej z nową i innowacyjną technologią, nieoczekiwanymi wynikami wstępnych testów oraz zmieniającymi się normami i przepisami bezpieczeństw, a także wymaganymi zatwierdzeniami urzędowymi, w następstwie czego faktyczne wyniki mogą w sposób istotny odbiegać od wyników przedstawionych lub zasugerowanych w wypowiedziach prognozujących. Wszelkie wypowiedzi prognozujące odzwierciedlają stan na dzień, w którym zostały one sformułowane. Nie mamy obowiązku aktualizowania ani korygowania żadnych wypowiedzi prognozujących, niezależnie od pojawienia się nowych informacji, przyszłych zdarzeń i innych czynników.

Wersja źródłowa informacji na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20190227005421/en/

Źródło: FedEx Corp.

KONTAKT:

Bonny Harrison

Dział kontaktów z mediami FedEx

tel. 901.434.5207

e-mail: bonny.harrison@fedex.com

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Źródło: Centrum Prasowe PAP http://centrumprasowe.pap.pl